Tuesday 14 June 2011

Gara-Gara Bola

Bola... sepatah je dah cukup untuk menggambarkan segalanya. Mungkin bagi yang tak minat bola akan merasakan tersangat-sangat buang masa dan tenaga, tetapi bagi yang minat terutamanya aku memang tersangat-sangat menantikan pasukan yang aku sokong dapat ke final dan yang paling penting menjuarai Piala F.A. sekalung tahniah buat Pasukan Terengganu dan penyokong setia, dan kepada pasukan Kelantan dan penyokong diharap jangan terlalu kecewa. Dah memang adat bertanding pasti ada yang kalah dah yang menang.
Semalam dan hari ini, aku kembali membisu seribu bahasa selepas kemeriahan pesta bola di final. Ini semua gara-gara bola, aku kehilangan suara yang selama ini sangat merdu digegendang telinga aku sendiri. Bila kawan se-pejabat bercakap pasal bola, rakan yang menyokong Pasukan Kelantan pasti akan menjauhkan diri dan aku hanya mampu tersenyum, dalam hati bukan main lagi nak mengutuk rakan-rakan se-pejabat tetapi aku hanya mampu diam dan tersenyum sahaja. Apapun keputusan, baik diatas kertas ataupun dipadang, anggaplah semuanya sekadar hiburan sahaja dan diharap kepada semua haruslah menerima dengan positif
~Wasallam~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Intense Debate Comments

back to top